اطلاعات پرواز فرودگاه کشور

اطلاعات پرواز فرودگاه کشور

هواپیمایی کاسپین

آدرس : جاده مخصوص کرج تهرانسر بلوار گلها پشت کلانتری

تلفن: 5-44535052

هواپیمایی معراج

آدرس: تهران، ميدان آزادی، ابتدای خيابان محمد علی جناح، ساختمان معراج
شماره تماس : 61954 – 021

هواپیمایی زاگرس

تهران، ابتدای جاده مخصوص کرج، خیابان ریاحی، کوچه سوم، پلاک یک ساختمان هواپیمایی زاگرس
شماره تماس : 61954 – 021

هواپیمایی ماهانMahan Air

نشانی:تهران- ابتدای اتوبان تهران کرج- خیابان آزادگان- پلاک 21 برج هواپیمایی ماهان

Tel: 021 4838 4838

هواپیمایی ایران ایرتورIran Airtour

آدرس: میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، نرسیده به تقاطع سرپرست، پلاک 520، هواپیمایی ایران ایرتور

تلفن: 89317000 21 (98+)

هواپیمایی کیش Kish Air

تهران – بلوار اصلی اکباتان – فاز اول – بلوار شهید نفیسی – مقابل ورزشگاه راه آهن – ساختمان مرکزی کیش ایر- طبقه اولتلفن 48680000 -021

هواپیمایی آسمان

آدرس: تهران – کیلومتر ۲ جاده مخصوص کرج – هواپیمایی آسمان

تلفن: 61101-021

ایران ایرIran Air

تهران، بلوار فرودگاه، ادارات مرکزی هما
Tel: 021-466222

هواپیمایی آتا ATA Airlines

آدرس: تهران، شهرک اکباتان، بلوار شهید نفیسی، نبش کوی یاس، پلاک 8، هواپیمائی آتا

تلفن تماس: 4855 21 (98+)

هواپیمایی قشم Qeshm Air

تهران، بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج) روبروی سه راه فرودگاه خیابان شهید ریاحی پلاک 12 ساختمان قشم ایر
 مرکز تماس : 47999-021

اطلاعات پرواز فرودگاه های ایران

معمولا داشتن اطلاعات از وضعیت پروازهای ورودی و خروجی در هر فرودگاه، برای مسافرین و اطرافیان آنها، موضوع بسیار مهمی است و این اطلاعات جزو نیازمندی های اصلی، در استفاده از سفرهای هوایی است.  تلاش کرده تا در حد توان، اطلاعات کاملی از تمامی فرودگاه های کشور، از جمله اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد، اطلاعات پرواز فرودگاه امام، مشهد، شیراز و … را به صورت یکپارچه و با قابلیت جستجوی شهر به شهر برای استفاده ی شما عزیزان جمع آوری نماید. شما میتوانید با انتخاب شهر و یا فرودگاه مورد نظر خود، اطلاعات مورد نیاز و مرتبط با آن فرودگاه را مشاهده فرمایید. در رابطه با اطلاع از وضعیت پرواز ها به صورت لحظه ای، گلبال تندیس شما را به تابلو اطلاعات پرواز در سایت رسمی هر فرودگاه متصل خواهد کرد. ضمنا به منظور سهولت دسترسی به اطلاعات جامع و مرتبط با هر فرودگاه و اطلاعات پرواز آن، مواردی همچون شماره مرکز تلفن، ویکی پدیا، وضعیت آب و هوا و … برای شما قابل دسترسی خواهد بود.

نحوه ی دریافت دقیق ترین اطلاعات پرواز، از طریق تماس تلفنی با فرودگاه مورد نظر

در صورت استفاده از تلفن های ثابت، در هر شهری که باشید، با گرفتن شماره ی 199، به اطلاعات پرواز فرودگاه آن شهر متصل خواهید شد و همچنین برای اتصال به مرکز اطلاعات تلفن هر شهر(118) با گرفتن کد شهر و 8 بار عدد 3 میتوانید با 118 شهر مورد نظر تماس بگیرید. برای مثال اگر شما در تهران هستید، برای برقراری تماس با 118 شهر شیراز، میتوانید با شماره ی 071-33333333 تماس بگیرید. برای بسیاری از مسافران همیشه این سوال مطرح بوده که بهترین راه برای به دست آوردن معتبرترین و دقیقترین اطلاعات پرواز، مانند : وضعیت تاخیر و تعجیل پرواز، نوع دقیق هواپیما، قوانین حمل بار و تعرفه ی اضافه بار، قوانین و شرایط مربوط به حمل موجودات زنده، و هر گونه سوال مرتبط با پرواز، کدام است؟ جواب : تماس تلفنی با دفتر ترافیک هر ایرلاین (شرکت هواپیمایی)، در شهر مبدا یا مقصد. بنابر این کار اطلاعات پرواز فرودگاه چیست؟

اطلاعات پرواز مهرآباد

اغلب، ما فکر میکنیم که اطلاعات پرواز فرودگاه در هر شهر باید تمامی نیاز های ما را در رابطه سوال های مختلف، مرتفع کند، در صورتی که این تفکر درست نیست و کار همکاران عزیز، زحمتکش و فعال در اطلاعات پرواز فرودگاه، مانند بسیاری از شغل های دیگر مرزبندی خاص خود را داشته و محدود است. البته تیم اطلاعات پرواز بهترین پاسخگویی را در رابطه با مسائلی همچون تاخیر و تعجیل و ساعات ورود و خروج هر پرواز به ما دارند، اما باید بدانیم که پاسخگویی به هر سوالی، وظیفه ی این دوستان نیست.

فرودگاه امام خمینی

برای مثال اگر شما بلیت تهران به استانبول با هواپیمایی ماهان را دارید و در رابطه با پرواز خود با سوالی روبرو شدید، بهترین راه این است که با مرکز تلفن فرودگاه امام خمینی تماس گرفته و از اپراتور بخواهید تا شما را به دفتر ترافیک هواپیمایی ماهان وصل کند. دفاتر ترافیک هر شرکت هواپیمایی دقیقترین و بروز ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار میدهد و بسیار هم در دسترس هستند، چون همیشه در صورت وجود پرواز، میبایست در پست های کاری خود آماده ی خدمت رسانی به مسافرین باشند.

مشکلات احتمالی بر سر راه سوار شدن به هواپیما

1. بسته شدن کانتر پرواز

امیدواریم که تا به حال، این جمله از طرف نمایندگان شرکت های هواپیمایی که مسئول پذیرش مسافر در فرودگاه هستند، به شما گفته نشده باشد. ” پرواز بسته شده” و یا “کانتر پرواز بسته شده” معمولا در هر پروازی یک یا چند مسافر به دلایل مختلف به پرواز خود نمیرسند. به این معنا که در زمان مناسب و به موقع در فرودگاه حضور ندارند. این اتفاق در پرواز صبح زود بیشتر از دیگر پرواز ها دیده شده که دلیل اصلی آن، بیدار نشدن به موقع مسافران از خواب شیرین صبح گاهیست. همچنین سفر های هوایی که ساعت آنها در زمان پیک ترافیک روزانه در شهر های بزرگ انجام میشود، این خطر را دارد که مسافران در مسیر فرودگاه با ترافیک سنگین و غیر قابل پیش بینی برخورد کنند و از سفر خود جا بمانند. خوشبختانه امروز تکنولوژی (مثل نرم افزار گوگل مپ) این مشکلات را به کمترین حد خود رسانده اما این موضوع امری اجتناب ناپذیر است. بماند که مواردی مثل تصادفات خیابانی، پنچری و خراب شدن وسیله ی نقلیه، صف طولانی رد شدن از دستگاه اشعه ی ایکس در تایم پر رفت و آمد و نزدیک به پرواز که در ورودی فرودگاه و همچنین ورودی سالن ترانزیت برای حفظ امنیت جان مسافران دیده شده، مشکلات مربوط به گذرنامه( در پرواز های خارجی) و غیره هم، گه گاهی در بروز این مشکل نقش دارند. عمل کردن به پیشنهاد همیشگی کارکنان زحمتکش صنعت هوایی کشور، بهترین راهکار و تکنیک برای جلوگیری از بروز این اتفاق است. مسافرها باید در سفر داخلی خود، یک ساعت و نیم و در سفر بین المللی، سه ساعت قبل از ساعت درج شده در بلیت، در فرودگاه حضور داشته باشند. شاید حضور در فرودگاه در این زمان استاندارد، باعث شود که مسافران کمی در فرودگاه بیکار و منتظر بمانند تا سوار هواپیما شوند، اما این انتظار، دستاوردهای بسیار زیادی مثل آرامش خاطر، انجام شدن به موقع سفر و هزینه کمتر مالی و روانی را، به همراه خواهد داشت. بسته شدن کانتر پذیرش مسافر در سفر هوایی داخلی، 30 دقیقه قبل از ساعت بلند شدن هواپیماست و در موارد بین المللی، 1 ساعت قبل از ساعت چاپ شده بر روی بلیت است. به این معنی که بعد از زمان اعلامی، مسئول پذیرش حاضر در فرودگاه، اجازه ی ارائه ی کارت پرواز به مسافرانی که بعد از این زمان به گیشه ی پذیرش مراجعه میکنند را، ندارد. اگر روزی شما در مسیر فرودگاه بوده اما احساس کردید که به پرواز خود نمیرسید، نا امید نشوید. بهتر است ابتدا به اطلاعات پرواز فرودگاه زنگ بزنید. ممکن است با داشتن کمی شانس، پرواز شما دچار تاخیر شده باشد، و در این صورت شما شانسی دوباره برای رسیدن به پرواز خود را دارید.

2. اسم شما داخل لیست پرواز نیست

این جمله ی ترسناک و استرس زایی است که کم و بیش در فرودگاه شنیده میشود. دلایل اصلی در بروز این اتفاق را، در ادامه باهم مرور میکنیم. الف : تاخیر و یا بی دقتی در انتقال به موقع لیست اسامی مسافران به ایرلاین ها، توسط آژانس هواپیمایی که فروشنده و یا چارتر کننده ی بلیت است. ب : بروز مشکلات نرم افزاری در مواقع مختلف مانند : لحظه ی انجام رزرو، لحظه ی انتقال اسامی به سیستم ایرلاین و یا سیستم پذیرش فرودگاه، خطای انسانی نفرات مسئول و در موارد بسیار معدود هم فروش بلیت بدون سهمیه ی و یا مازاد بر سهمیه، توسط آژانس مسافرتی و یا ایرلاین. ج : عدم تطبیق اطلاعات درج شده ی مسافر در بلیت با اطلاعات موجود در مدرک شناسایی که گاهی دیده میشود نام مسافر در شناسنامه با نام مستعاری که شخص در جامعه به آن نامیده میشود متفاوت است. برای مثال نام مراجعه کننده به کانتر پذیرش، در شناسنامه علیرضا و در بین اطرافیان سعید است و رزرو گیرنده یکی از اقوام مسافر بوده و اشتباها نام مستعار شخص را در بلیت درج کرده و در این حالت به دلیل وجود مغایرت در اطلاعات، از پذیرش مسافر جلوگیری به عمل خواهد آمد. این نکته در پرواز های خارجی بسیار بسیار مهم است که حتی یک کاراکتر مغایر هم، بین اطلاعات مندرج در گذرنامه ی مسافر، با اطلاعات وارد شده در زمان رزرو وجود نداشته باشد و اطلاعات ثبت شده در بلیت، کاملا منطبق بر اطلاعات مندرج در مدرک شناسایی باشد.

پر رفت و آمد ترین فرودگاه های ایران

بررسی های انجام شده و اطلاعات دریافتی از شرکت فرودگاه های کشور در نیمه ی اول سال 95 نشان داد که پر رفت و آمدترین فرودگاه کشور، مهرآباد است که در حدود 69 هزار نشست و برخاست هواپیما را به خود دیده است و بعد از آن، فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با حدود 39 هزار نشست و برخاست در رتبه ی دوم قرار دارد و فرودگاه امام خمینی تهران رتبه ی سوم این آمار را با حدود 28 هزار پرواز در اختیار دارد.

EnglishGermanIran